INZAMELEN IS SPAREN VOOR DE ZENDING!

Spaar voor de zending         Inleverdozen staan op de tafel in de gang Mienskip.

Al jarenlang worden er in het hele land door vele vrijwilligers postzegels en kaarten ingezameld voor het zendingswerk van Kerk in Actie.
Maar hoe weet of u deze geschikt zijn voor de inzamelingsactie? Vooropgesteld kan worden, dat alle postzegels en enveloppen met een postzegel van harte welkom zijn. Ook alle ENKELE ansichtkaarten zijn gewild. Hieronder staan echter enkele richtlijnen waarmee u rekening kunt houden voor een hogere opbrengst bij de verkoop van de postzegels en kaarten:
1. Het belangrijkste is dat de kaarten zo onbeschadigd mogelijk zijn, zowel degene met als zonder postzegel.
2. Ansichtkaarten, met aan de ene kant een afbeelding en aan de andere kant ruimte voor adres, tekst en postzegel. De postzegel er NIET afhalen.                                                                                   3.Bijna alle dubbelgevouwen kaarten zijn niets waard, met uitzondering van:  Anton Pieck, Rien Poortvliet, Rie Kramer, Marjolein Bastin, Anne Geddes, Unicef, Removos (mond en voetschilders), Voor het kind (met hartje achterop), Kinderpostzegel Nederland, De Koninklijke Nederlandse Reddingsmaatschappij en Geboortekaarten.

Uw oude mobieltje is geld waard voor Kerk in Actie!
Kerk in Actie krijgt voor veel mobieltjes en/of PDA (elektronische zakagenda) maximaal € 3,50. De ingezamelde mobieltjes worden door EEKO nagekeken, zo mogelijk gerepareerd en weer verkocht. Ze worden met name in Afrika en Azië op de markt gebracht waar het GSM netwerk vele malen betrouwbaarder is dan het ‘vaste’ net en er veel vraag is naar de goedkopere recycle toestellen. Niet meer te repareren mobieltjes worden milieuverantwoord verwerkt.

Inzameling van oud en  buitenlands geld
Sinds het najaar van 2003 loopt een inzamelingsactie van oud geld. Er zijn inmiddels voldoende verzamelaars waardoor we ook voor het geld, dat niet meer inwisselbaar is bij de centrale banken, een goede opbrengst kunnen krijgen.

Inzameling cartridges toners
Voor elke bruikbare cartridge (origineel) ontvangt Kerk in Actie een vergoeding van het bedrijf Eeko. U kunt in principe alle merken en typen inkt- en tonercartridges bij Kerk in Actie inleveren. Hieronder treft u het lijstje van merken aan, waarin het bedrijf Eeko vooral is geïnteresseerd: Hewlett Packard, Canon, Lexmark, Panasonic, Ricoh, Dell en Brother