Diaconaat

Diaconaat is een roeping, een opdracht voor de kerk en voor iedere gemeentelid. Diaconaat kun je zien als het maatschappelijke werk van de kerk. Het is vooral praktisch. Je doet het met je handen, ogen en oren. Je helpt waar dat nodig is en komt op voor de rechten van mensen in de knel. Binnen of buiten de kerk. Lokaal, regionaal, nationaal of internationaal. Denk bijvoorbeeld aan het bieden van (financiële) hulp aan noodhulpprojecten bij grote rampen, aan de lokale voedselbank of aan een gezin met praktische en/of financiële nood.

De diaconie verspreid het blad "Elisabeth" en met de kerst wordt dit blad huis aan huis bezorgd.

De zondag na Pinksteren is er een ZWO dienst, en in Februari een Evangelisatiedienst. Naar gelang m.m.v. muziekgroep/koor.

Via World Vision wordt er een sponsorkindje ondersteund. www.worldvision.nl/kindsponsering

Ook wordt Plan International, zie (PlanInternational.nl) die opkomt voor de rechten van meisjes, elk jaar met een gift ondersteund.

De Diaconie kiest elk jaar een goed doel/project, kan ook van Kerk in Actie zijn (zie site) om te ondersteunen. Hiervoor wordt elke maand een collecte gehouden en er kunnen acties gehouden worden, b.v. fiets/wandel/puzzeltocht, verkoop van suikerbroden enz.

Kortom het diaconaat geeft bijstand in fysieke, materiële en sociale noden.